Geoblog.pl    tatti1    Podróże    berlin 2010    zwiedzanie miasta

zwiedzanie miasta

Niemcy
Niemcy, Berlin

dzisiaj dzien zwiedzania. poniewaz malzonek nie byl dzisiaj zbyt entuzjastycznie nastawiony na 3-godzinna jazde autobusem celem zwiedziania, wyruszylam na te wyprawe sama. maly problem z tym, ze wykupilam 3-godzinna wycieczke z przewodnikiem, ale nie doczytalam sie, ze musze sie zglosic dokladnie w jedno miejsce. jakos uszlo to mojej uwagi i znalazlam sie w innym miejscu, ale tez autobusami wycieczkowymi. udalo mi sie nawet dogadac z panem kierowca (po niemiecku!!!) i w zamian za tamta wyprawe moglam zabrac sie z nim na zwiedzanie. pogoda dopisala i informacje byly w wielu jezykach, m.in. po szwedzku, co bardzo mi odpowiadalo. ten typ zwiedziania berlina polecam goraco. to taki autobus, ktory przystaje w 16 miejscach, godnych ogladania. przy zakupie biletu wreczaja mapke i wiadomo, gdzie sie jest i co nalezy wlasnie w tych okolicach ogladac. jesli uwaza sie, ze miejsce jest godne ogladania, mozna sobie wysiasc, obejrzec i potem wsiasc w nastepny i do nastepnej atrakcji turystycznej. w ten sposop mozna zwiedzic duzo i w miare spokojnie. nazywa sie to city circle tour i kosztuje 20 euro. autobusy jezdza mniej wiecej co 15 minut. bez wysiadania objazd trwa okolo 2 godzin.